Voorgeschiedenis Versatile

Wat voorafging aan de levering op 2 mei 2004

Naam:
Locatie: Waasmunster, Belgium

dinsdag, juni 10, 2003

Quest en Mango testen.


Quest

Tijdens een vakantie op de Veluwe een
uitstapje gemaakt naar Dronten waar ik
de Mango en de Quest eens heb
proefgereden. Als je op de twister stevig
moet trappen om 30 per uur te halen,
blijkt dat in een Quest een fluitje van een cent.
Je haalt zonder stevige inspanning 37 km
per uur. Doorduwen en je gaat naar 45 per
uur. Dan denk je: dit is het! Hoe is het mogelijk.
Daar moeten wielrenners voor trainen...
Alleen het zicht op de weg vanuit de Quest
en Mango vond ik te beperkt.
Op cycle vision 2003 heb ik de Mango nog eens getest. Ik geraakte er al wat gemakkelijker in en uit dan bij de eerste keer. Maar je wordt ouder Bruno...
De versatile stapt gemakkelijker in en uit. Op cycle vision mocht ik er voor het eerst inzitten. Of hij even snel rijdt, is een andere vraag.
Flevobike heeft al 9 bestellingen binnen. Word ik nr. 10?
11-6-2003 Mail naar Johan Vrielink om te kunnen proefrijden op 31 juli,
op de terugweg van onze vakantie in Finland. Dat bespaart ons 600 km
rijden (heen en terug vanuit Belgie). De Limit ga ik testen om naar het werk
(school) te rijden. Ik kan hem in Temse op 1 juli gaan huren via Dries
Callebaut. Nieuwsgierig wat dat geeft om naar school mee te fietsen. Kan ik tussen alle paaltjes op de dijken?
19/6/2003 Andr. Vrielink meldt op het internet dat de versatile ongeveer 10% sneller is dan de oude allu-alleweder. Met de oude alleweder 32 km/ uur zou dat met de
versatile 36 km/uur geven. Zou...